Onsdag idag

Så var det mitten på veckan och här sitter jag och väntar på dom som ska besikta vår lägenhet. Skulle varit här för 35 minuter sen men nääää inte behagar dom att dyka upp. Varför kan såna aldrig hålla tiderna?? Man ska alltid behöva sitta och vänta.
Ialla fall idag har jag och Tyra lyckan att få hem pappsen redan klockan 12. Sen får vi njuta av honom enda tills på måndag för han har tagit ledigt:) Dock så smiter han till tyskland imorgon för att handla all sprit till bröllopet (och öl så han klarar sig hela sommaren hehe). Hallååååå han fyller år!!! Och då åker han till tyskland, men men det får vi väl stå ut med. Vill ju egentligen vara med honom hela dagen men vi fixar lite "fest" för kompisarna på kvällen istället. C & J och lilla A kommer och förhoppningsvis M & M och lille S också. Vi ska bjuda på grillat är det tänkt:P
Jag älskar och åka till bordershop så det känns lite tråkigt att behöva stanna hemma, men eftersom dom lånat en minibuss så finns där ingen plats för mig och Tyra:( och jag är inte redo för att lämna bort henne ännu. Så det får bli en annan gång. Har dock lämnat en liten lista till Daniel på saker som jag VERKLIGEN vill ha:P Så här ska det blandas goda drinkar som ska avnjutas på balkongen i sommar....så hör du det du gula runda där uppe på himlen..se till att hålla dig framme i sommar och ge mig sunshine för det tappar liksom sin charm och sitta och dricka drinkar i regnet.

Nu till något helt annat.
Igår var vi på bvc. Tyra väger nu 8120g och är 71 cm lång så snäckan växer som hon ska:D Det var även dax för 5 månaders sprutorna och denna gången var det hemskt. Stackars liten säger jag bara!!! Dom var 2 stycken som tog vars ett ben och stack samtidigt...först märkte hon inget sen SKREK hon och bara vände på huvudet och kollade på mig med mamma-varför-gör-dom-mig-illa-blicken. Har aldrig hört henne skrika på det sättet förut. Ialla fall det gick över när Birgitta plockade fram sina klockor och speälade med.
Efteråt kom vi och prata lite och jag fick frågan om jag skulle vilja gå till psykolog och prata för jag har sån sjuk seperations och dödsångest att det börjar bli riktigt jobbigt. Inte så många som vet. Dom flesta tror bara att jag är en hönsmamma men det är värre än så, så ja jag funderar faktiskt på att gå och prata med någon.
Jag är en väldigt osäker människa. Jag försöker ofta dölja det bakom en glad mask som inte alls blir ledsen när folk säger eller gör taskiga saker mot mig. Jag känner ofta mig utanför och har svårt att känna att jag passar in någonstanns. Är rädd att överföra min osäkerhet till Tyra så därför kanske det hade varit en idé att få hjälp när den erbjuds.  

Nä nu får det räcka för idag, så ska jag gå och underhålla min ögonsten och fixa hennes mat innan Hem till gården börjar. Ha en bra 20 maj för det tänker jag ha:D

Tyra & Daniel jag älskar er !!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Men gumman då! Förstår hur du känner ang det här med att vara utanför. Ät likadan... Bara så du vet det så vi gillar dig en mass för den du är! Tycker att det är så synd att du inte har varit med denna vecka! Du har ju missat mig i min klänning och allt.



KRAM

2009-05-20 @ 17:47:14
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Fia

Tänk vad lilla Tyris växer. Sååå go & underbar.

Man vill hålla & gossa med henne hela tiden.

Behöver du hjälp nån gång ställer jag gärna upp ler



Snäckan lilla, du som är så fin människa. Vet vi bråkat en del, men du är en himla bra vän & en underbar mamma & snart fru :)



Du har ett underbart förhållande & har snart allt du kan önska dej :)



Jag har tyvärr också varit i dina kläder, men det hjälper om man får hjälp. JAG LOVAR. Jag gick i flera år.4,5 år.

Du kommer klara de perfekt med hjälp.

Åhhhhhhhhh GUMMAN, jag finns för dej om du behöver prata, de hoppas jag du vet.Sen får du kanske göra de mycket för din skull, men samt för lilla prinsessan.



Efter misshandlen & våldäckten fick jag hjälp direkt, men jag är sååååå sjukt rädd för att gå själv när de e mörkt. Det har jag ju problem med, & vissa förstår de inte.

Men ja jag e livrädd & de kommer jag nog alltid att vara.



Jag finns för dej, & jag vet en du faktiskt kan prata med, din bror, tro de eller ej, men han lyssnar & kan ge råd.



JAG älskar DEJ gumman.



Puss & kram

2009-05-20 @ 19:13:33
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Tänkte tipsa om att jag startat igång en ny tävling http://edvinsmamma.blogg.se/2009/may/tavla-om-en-valfri-t-shirt-fran-rockefella.html :)

2009-05-20 @ 20:08:55
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: sicka

Nämen hönepönan! :( Tråkigt att höra att du mår dåligt, hoppas ni får rätsida på det. Bara så du vet så behöver du VERKLIGEN inte hålla uppe nån mask för oss, vill du prata eller älta so go ahead!! Vi ältar ju massor vi oxå ;) Vi har saknat er denna veckan, hoppas vi hinner ses massor nästa vecka! Trevlig långhelg :) KRAM

2009-05-20 @ 20:09:29
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Angelica

SOOOOOFIIIIIIIE!! Du är fett saknad!!! har kollat klänningar å grejor till dig idag å tagit reda på en massa olika infon om dom oxå... men det hade varit sååååååååååååååå mycket roligare om du hade varit med! Om jag så ska asa ner dig där! =)

Miss U sweety! Massa stora kramar!!

2009-05-21 @ 01:21:10
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att läsa att Tyra växer men det gjorde ont i hjärtat att läsa om att du mår så dåligt!



Träffar ju inte dig lika mycket som dom andra morsorna gör men för mig behöver du inte heller hålla någon mask!

Bättre att tala ut om vad som försegår och hur man mår, annars mår man ju bara sämre.



Det som sägs i kärring-mamma gruppen stay´s in kärring-mammagruppen =)



Kram

2009-05-22 @ 13:37:34
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0