Snart dax att flytta hem

Shit va tiden gått fort, vi har redan bott i Vallåkra i 4 veckor. Vi har gjort massor så jag har inte hunnit med att skriva som ni kanske märkt men nu ska jag göra mitt bästa för att ändra mig på den biten.

Igår åkte Daniel med sin kompis till Köpenhamn, en tradition dom har varje år för att fira deras födelsedagar. Så Tyra Myra var min hela dagen. Mamma hjälpte mig dock med lilla fröken nyfiken som inte alls vill sova på dagarna utan hela tiden vill vara med. Sover möjligtvis om man går med henne i vagnen eller hon får sova i min famn. Ialla fall så stack vi iväg för at fixa present till mitt gudbarn som fyllde 4 år igår och som vi spenderade kvällen hos. Vi var hemma om i lägenheten och konstaterade att vårt badrum börjar bli fint:)
Vi gjorde vid oss och Tyra körde mot Bårslöv. På vägen dit började Tyra gråta vilket hon nästan alltid gör när vi åker bil så det märkte jag knappt av. Mamma försökte trösta henne och plötsligt skriker mamma till mig att köra in till sidan för Tyra kan inte andas. Jag kollar på henne och hon får verkligen inte luft. Jag tvärbromsar och kastar mig ur bilen. När jag kommer över på hennes sida får hon fortfarande inte luft så jag sliter ur henne och då kommer världens slemklump och kräk ut ur munnen på henne, sen blir hon ju givetvist hysterisk (och jag med) och mitt mammahjärta höll på att stanna. FY FAN vad obehagligt det var. Tyra gör aldrig så mot mig igen:( Så sen resten av kvällen kunde jag inte koppla av och ha kul utan gick hela tiden och kolade så hon andades.
Fick en grymt fin bild på Tyra och min lillebror som givetvist måste läggas ut.


Den senaste tiden har Tyra fått en massa fina grejor.




Monika och Simon kom från England i onsdags så då fick hon detta


Också igår hittade jag denna när vi var och handlade så då kunde jag inte låta bli att handla den och hon gilla den:)

 

Idag har vi varit och kollat på ett hus. Säger bara wow vilken kåk....där vill jag bo!!!!! Låt det vara vår tur denna gången. Känns dock inte som det kommer bli vårt men man kan väl alltid drömma. Detta var nog det huset som kännts mest rätt av alla vi varit och kollat på. Så håll alla tummar ni kan för oss så kanske kanske kanske det kan bli vårt.
Efter vi varit och kollat på det så fick vi för oss att hälsa på min pappa en sväng. Tyra träffar ju tyvärr inte sin morfar så ofta men om huset blir vårt så hoppas jag att det blir oftare.

Nu ska jag sätta mig en stund och kolla efter något kul på tradera eller kanske kolla efter vigselringar till oss.
Skriver imorgon igen...LOVAR!!!!




Kommentarer
Postat av: CiliaH

Ja, se nu till att komma hem med dig igen;)



Hur går det i vigselringsjakten då? Hittar du nåt? Jag har hittat massor... way off budget... sablar... men de som ligger i min blogg ligger inom ramarna för "det tillåtna"



KRAAAAM

2009-05-10 @ 22:40:01
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Emma

Va hemskt!

Hoppas det inte händer igen för det finns inget värre än när hela världen stannar upp och man fattar ingenting. Lilla Tyra, inga slemmisar i halsen!!!!

2009-05-11 @ 08:54:20
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tyra, du skräms alldeles för ofta! Din mammas hjärta orkar inte med sånt för många ggr!



Den pingvinen är lockande måste jag säga!



Håller tummar å tår så hårt jag kan!

2009-05-11 @ 17:48:39
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: Fia

Usch ja, de förklarar saken att du såg blek ut i lördags :(

Jag vet hur de känns, de e hemskt. Man tror dem ska dö från en. Liam blir med kontstig när han har sina kramper :(

Tacka faaan för de e ett tag sen nu:)



Du e världens goaste mamma :)

2009-05-18 @ 06:59:03
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej hej..

trillade in från goa cilia... vilken fin lite flicka jag ser här då... hur gamla är hon?? ursöt ... :)



önskar er en fin fin dag.. kramar..

2009-05-19 @ 10:37:40
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0