5 månader

Idag blir min donna 5 månader. Stora tjejen!!!! Kan inte fatta att för 5 månader satt jag och Daniel i grupprumet på egenvården som nyblivna föräldrar med vars en rostad macka och kollade på Gordon Ramsey. Att man minns varje grej därifrån som om det vore igår. Och jag avgudar inte min lilla fisunge ett dugg mindre än vad jag gjorde den dagen hon kom. Att man kan älska en person så ini bomben.

Dagen har spenderats först tillsammans med Angelica och Amir. Tanken var att vi skulle möta upp Cecilia och Jessica och småttingarna för att promenera tillsammans men jag kan säga att måndagen den 11 maj är verkligen beviset att allt blir inte som man tänkt sig.
A & A var faktiskt färdiga när vi dök upp hemma hos dom (tro det eller ej;)) men Tyra var hungrig så jag tänkte bara ge henne flaskan snabbt sen skulle vi bege oss. Men det tyckte dock inte Tyra Myra utan la en sån brakare som fyllde blöjan på alla håll och kanter. För första gången någonsin hade jag dock lyckats gå hemifrån utan ombyte men tack och lov fick vi låna kläder  från Amir. Och när vi väl skulle bege oss så ringde nån gubbe som skulle komma och kolla under deras vask för det luktade skumt så vi fick vänta en stund till och när han hade begett sig så var det lillemans tur att få flaskan så vi kom inte iväg förrens 2 timmar efter jag kom. Haha vi är verkligen omöjliga tillsammans. När vi väl kommit iväg och ringde upp C & J så var dom på väg att gå till babycafé så vi tog bara en tur till maxi och sen en långpromenad.

Sen var det dax för avslutningen på babysimmet. Vi kom inrusade i omklädningsrummet 5 minuter innan det skulle börja och jag trodde allt skulle bli kaos för Tyra sov i bilstolen och det var egentligen dax för att hon skulle få mat men det fanns det ingen tid för så jag chansade och tänkte klarar hon sig så gör hon annars hade det bara blivit till att gå upp ur poolen och gett henne mat. Jag bytade om på henne först och skulle precis sätta henne i stolen när jag känner något varmt på strumpan. Ungen min kissade på mig!!!! Jag kastade på mig min bikini (som blivit för stor och numera inte är så jätte barnvänlig) och vi var i poolen endast 5 minuter för sent. Denna gången ÄLSKADE hon verkligen att bada. Hon plaskade som aldrig förr och vi dök från kanten. Hon är så grymt duktig min lilla snutt. Allt gick perfekt!

Vi körde in en sväng till lägenheten och började så smått städa. Vi hade fått ett paket som låg så fint där hemma och väntade på oss, en bodysuit som jag vunnit på tradera. Perfekt med en liten present på 5-månadersdagen:)
När vi kom hem till Vallåkra fick jag och Daniel för oss att cykla en runda. Tyra var hemma hos mormor, detta var första gången sen hon föddes som vi två gjorde något utan henne. Kändes konstigt! Den lilla rundan blev en mil och det kändes som min kropp skulle gå i sönder. Att man fortfarande kan ha så ont i fogarna sen graviditeten.
 Nu ligger vi ialla fall här i sängen och slappar. Jag ska läsa lite bok och sen ska jag nanna kudden.





Kommentarer
Postat av: Angelica

så avis på dej att du kan cykla med din blivande då!

2009-05-12 @ 10:24:55
URL: http://frubegovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0