Föräldraträff, bad & Prälleträff

Idag var det dax för föräldraträff på bvc. Hmm inte riktigt min grej. Jag var nog yngsta mamman och Tyra näst äldst glutten. Men det lät som jag haft det lättast, så till sist ville jag inte säga något för det kändes som om jag var en sån som skröt om min dotter. Men hon är ju oftast nöjd och glad och hon sover bra om nätterna och har gjort det sen hon föddes och allt är allmänt bra med henne. Vi har haft en sån enorm tur med vår äldskade Tyra Myra. Visst hon kan vara en bestämd liten dam men inget jag tycker är jobbigt. Så nästa träff kan det hända att jag hoppar över. gav mig inget liksom. Hade mycket hellre lunchat hos Cecilia men jag hade ju redan lovat Birgitta att fixa med fika. Men det blir en dejt med the other moms med bebbar imorgon. Sola och luncha...inte helt fel.

Men ialla fall efter bvc så åkte vi direkt till badet. Idag var det premiärdykning för Tyrisen. Ush mammisen var nervös innan. Inte ville jag alls trycka ner hjärtisen under vattnet, men jag fick allt se till att vara modig och klistra på ett "snyggt" leende. Första dykningen gick kanon och plötsligt kändes det inte så farligt längre. Andra gången så fick dock Tyra för sig att mamma var sååå rolig så hon garvade precis när jag doppade henne under vattnet så hon svalde halva poolen. Ush ni skulle sett henne när hon kom upp ur vattnet...ush och fy säger jag bara. Lillan kunde inte andas på vad som kändes som en evighet och när det väl kom luft i lungorna så GALLSKREK hon. Men det var bara till att hålla sig lugn och trösta. Sen prova en gång till och då gick det kanon igen. Men efter 20 minuter i vattnet så var hon trötter så då gick vi in i duschen. Inte lätt att vara minst i gruppen.

Väl hemma fick Tyra nanna lite eftersom det tar på krafterna att simma. Under tiden passade mammsen på att plocka undan här hemma eftersom prällen skulle komma på besök. Shit han var ingen ungdom kan jag säga. En riktig NAW var han. Ni vet en sån där torris som bara inte kan tycka illa om. Han var mycket nöjd med mig eftersom jag redan valt psalm och kunde nummret och allt. Han till och med gav oss ett smakprov på sina sångfärdigheter. HAHAHA då skulle ni sett Daniels min. Ni vet min MR Anti-allt-vad -religion-heter höll ju på att dö. En syn som är svår att glömma*skrattar högt för mig själv*
Men ialla fall nu är dopet planerat och psalmerna valda. Det ska bli kul. Inte varje dag man döper sin dotter.

Fast denna dagen bravader har tagit på mina krafter så nu tror jag att jag ska gå och lägga träskallen på kudden och sussa gott.
Köss på er!

Dagens bild som Monia tog på mammafikan förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0