Fika och återbesök

Idag har jag och Tyra varit på fika hos Cecilia och Matilda.
Linda och Hugo och Jessica och Edvin var också där så idag var vi bara ett litet gäng. Men lika trevligt det. Åt pastasallad som smakade mycket gott...varför kan inte mina pasatasallader smaka så gott. Kanske ska handla hem och ge mig på och försöka göra en god sallad. Hade ju varit perfekt som lunch istället för en varma koppen och macka vilket är alldeles för lite.
När vi satt och pratade kom vi in på ämnet att inte ha några vänner och gissa om jag kände igen mig. Det är f*n inte lätt att hitta nya vänner. Inte bara till att haffa någon på gatan och fråga "vill du bli min vän" då hade ju folk trott man var dum i huvudet. Sen är det ju inte lättare om man heter Sofie och alltid tror att folk inte tycker om mig och därför har väldigt lätt att dra mig tillbaka och inte våga höra av mig när jag träffar nya människor. För varför skulle dom vilja umgås med mig.
Ush fy fan vad mitt X förstör mycket för mig genom att under den tiden vi var tillsammans väldigt ofta berätta allt dåligt med mig och hur ful jag var. Trodde jag kommit över det ganska bra men det sitter djupt. Det fysiska läker snabbt men alla elakheter lämnar ärr efter sig som nog aldrig kommer försvinna. Är glad att jag träffat Daniel. Han är så fin mot mig. Men ibland är det nog inte bara sin stora kärlek man behöver, för han kan ju inte umgås med mig 24 timmar om dygnet, behöver egna vänner också som kan tycka om mig för den jag är och som vill umgås med mig. Ush nu blev det här jobbigt får skirva om något annat.

Idag var jag på återbesök hos barnmorskan. Hon tyckte Tyra var helt underbar och ville kidnappa henne:) Vi gick igenom hur min graviditet och förlossning varit och hur livet som mamma är. Att bli mamma är helt underbart. Hade det inte varit så dyrt med barn  och gjort så j*vla ont att föda dom så skulle jag kunna skaffa ett helt fotbollslag:) Så att förhindra det så fick det bli minipiller för min del. Ush och urk men får ju se till att komma ihåg och ta dom:/ ialla fall tills Tyras lillasyskon ska bli tillverkat:) Som det ser ut nu så blir det väl till att börja försöka nästa år i  maj/juni.
Men ialla fall allt annat såg fint ut så nu kan jag börja träna igen. Kan behöva lite positiva endorfiner tror jag.

I lördags var det Alla hjärtans dag. Det firade vår lilla familj med att åka ner till Center syd och shoppa loss. Daniel fick sina försäkringspengar i veckan så vi tog några tusen var och shoppade en massa kläder...så nu har jag ett par jeans som faktiskt sitter fint utan att jag ser ut som en muffins. Och massa fina tröjor och koftor. Sen på kvällen ¨t vi kinamat och kollade på melodifestivalen. Med andra ord så hade vi en helt underbar dag, kunde inte varit bättre.
Nu vill Tyra Myra ha hela mammas uppmärksamhet så får skriva mer en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här har det fiffats i bloggen! Snyggt;)

Tack för besöket idag.



Kram Cecilia & Matilda

2009-02-16 @ 20:29:33
Postat av: Fia

Hej gomman!såg du skrev om de elaka & jobbiga :(

Jag vet hur du känner, men man kan gå vidare, jag lovar, såklart kan jag också må dåligt än idag, men jag har min underbara familj & jag vet vem mina vänner e:) Bara de kan få en att må bättre. Vänner & familjen e de vikigaste, i alla fall för mej.

Du e en helt underbar tjej, som är söt & snäll :)

2009-02-23 @ 22:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0