Dopet avklarat:)

Shit vilken stressig helg det blev. I fredags gjorde jag förberedelserna till tårtorna och fixade en del som skulle ordnas till dopet sen drog familjen till stora staden Åstorp för att hälsa på J och C och vilden A. Det blev några timmars skitsnack och jag fick hjälp av C med flaskor och så, så att Tyra fick i sig lite ersättning. Tror att all stress inför dopet gjort att där inte finns så mycket näring i min mjölk just nu.
Ialla fall så stannade vi inte hela natten som det brukar bli eftersom vi skulle upp tidigt och packa grejor och bege oss ut till Vallåkra och duka och fixa mat till dopet.
Lördagen blev  verkligen en heldag av fixande så Tyra fick ta sig ett snabbt dop i vasken innan det var dags för fröken att nanna:)
Själv kom jag inte i säng förrens JÄTTE sent och hade precis börjat slumra till när Daniel fick ett sms av J att dom inte kom på dopet för att C blivit dålig och åkt ambulans till sjukhuset och skulle opereras. Daniel var lite fuller så han sov så jag ringde J och hörde hur det var med C, blev ju jätteorolig. Tänker på dig vännen, förstår att du har det jobbigt just nu.
Efter det telesamtalet var jag helt skakig så då kunde jag absolut inte somna. Så det blev någon timmes sömn den natten.
Sen skulle ju vårt dop börja 9.30 så man fick ju gå upp i ottan och fixa till oss.
Men vi var i kyrkan i tid så vi kunde ta emot våra gäster.
Dopet gick fint förutom att Tyra blev ganska ledsen i slutet så vi fick inga fia bilder:(
Ska kolla runt om det är någon som fått något fint kort, annars har vi ju det på film.
Maten var uppskattad, Det blev kyckling/pastasallad med hembakade bullar och dressing.

Inte så lätt att fixa mat till ca 50 personer men det var uppskattat och blev knappt ingenting kvar.
Sen bakade jag tårtorna själv. Det var chokladfluff och jordgubbsgrädde i och jag får själv säga att jag blev nöjd:)
    

Sen var det dax för presentöppning. Det var ju inte så lite paket med så många gäster. Pappret tog mina små buspojkar hand om.
Hon fick sååååå mycket fint så vi tackar och bockar för alla fina gåvor ni gett vår dotter.
 
Efter det åkte gästerna hem ganska snabbt så vi packade ihop oss och begav oss hemåt. Vår sjukt trötta så hela familjen Bengtsson/Persson däckade på soffan några timmar, för att få ny energi så man kunde busa igen
 
Tyra tycker ju att hennes mamma är så himla rolig hehe...detta är min gullunge. Kan man annat än smälta...Löööv you stumpan.
Sen blev det mys framför tv:n och en flottig pizza. Och sen kallade sängen.
Så efter denna hektiska helg har vi bara haft en slappmåndag och skolkade från badet. Så nu får vi rymma upp lite innan pappsen kommer hem från jobb.

Kommentarer
Postat av: sicka

Ni ser ut att ha haft en bra helg :) Vilka fina tårtor!! nu blir jag ruskigt taggad att ta tag i min dopplanering ;) kramar

2009-03-17 @ 22:22:50
URL: http://sicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0