Dop-planering här i min ensamhet

Hela lägenheten är helt tyst. Daniel är nere i stan och ska tura med dom som han spelar bandy med och Tyrisen ligger och sover. Så jag passar på att planera lite dop för om en vecka är det dax för stumpan att få heligt vatten på knoppen. Hmm undra om det blir att hon kräker på prästen, skiter högljutt i kyrkan eller gallskriker när prällen håller henne eller så kanske allt bara glider på snabbt och lätt, ska bli spännande och se.
Jag har ialla fall bestämt mig för att inte läsa någon dikt i kyrkan för henne, för hur gärna jag än hade velat så är jag för feg så jag ska ordna en gästbok och skriva dikten snyggt på framsidan med ett kort på Tyra i dopklänningen istället .
Vet inte hur det kommer bli på söndag men det blir sjuuuukt mycket folk. Inte trodde vi att så många skulle dyka upp. 44 vuxna och 7 barn. Plus att vissa har fortfarande inte svarat om dom kommer fast det var sista datumet för det förra söndagen. Så j*vla dåligt, blir irriterad för sånt. Lätt att beräkna mat då. Så nä dom är strukna i min planering:(
Det blir ialla fall smörgåstårta och doptårta som vi bjuder på. Lättast så eftersom dopet är så himla tidigt så allt måste i princip vara klart dagen innan. Ska bara dekorera dom på morgonen innan vi far till kyrkan.

Hmm fast kanske skulle man passa på att svänga på höfterna och prova magdans-videon som Angelica gav till mig i torsdags nu när jag inte har någon publik...*tänker*.....jo det gör jag nog...skriver mer sen om jag får tid för magdans får det bli (dock med persiennerna nerdragna:))
Tjingeling så länge


21.03 Wow jag säger bara underskatta inte magdans, det var ju verkligen inte lätt någonstanns...ni skulle sett mig hehe:) eller det är nog just det ni inte skulle gjort. Hmm att få ihop att röra alla kroppsdelar sådär var inte min grej hahaha...men jag gjorde mitt bästa och är glad att det bara var jag här:) Och armarna blev jag trött i ganska snabbt eftersom min kropp är helt otränad. Men det ska det bli ändring på nu har jag bestämt mig  för ju. Kan andra så kan jag.
Vi var i åstorp och hälsade på Johan och Carro i deras nyköpta hus idag och jag säger bara shit vad smal hon blivit. Hon har gått ner 30 kilo sen Alicia föddes på midsommardag. Det har ju tagit sin tid men hon har klarat det.
Men så länge Tyra ammar så får jag hålla mig till att röra mig mycket och äta nyttigt...men sen när hon inte ammar tror jag att jag ska ta en kur med modifast eller någon annan sån snabbgrej..bara så man får lite skjuts på vägen.

Här kommer en bild på min ögonsten.


Kommentarer
Postat av: Fia

Nawwww såååå söt hon e :) en liten prinsessa :)



Hej snäckan :) Hoppas all planering går framåt, vet hur mycket de e å fixa. Vill att de ska bli bra.

Som jag skrev innan så döps man bara en gång, å då får de kosta lite :)

Du e jätteduktig & de kommer bli en bra dag för Tyra.



Du gör de bästa för henne :)

Man gör de som förälder :)



Jag håller med om att höra av sej om svar, vi hade lika dant.

Man blir sååååå irriterad. Vi räknade ej dem, men lika förbannat kom dem :( Dåååå va jag inte glad. Hormonerna satte fart :)



Så ledsen att Mattias ej får ledigt. Han har verkligen gjort sitt för att få ledigt. :(

Ville att han skulle följa med, lättare att vara 2 med, men jag får klara de själv.

Men jag ser fram emot de, å jag hjälper gärna dej om hjälps behövs,de e bara slå en pling eller sms :)



Du e väldens goaste vän, & mamma :)



2009-03-07 @ 21:23:55
Postat av: Fia

Nawwww så söt hon e :) en prinsessa :)



Hej snäckan!



Hoppas de går framåt i ditt dop planerande :)

Man vill att de ska bli så bra som möjligt & att de ska bli en bra dag för tyra:)

Du e så duktig, & gör alltid de bästa för henne :)

Du vet att de bara e slå en pling eller sms om hjälp behövs, jag ställer gärna upp. :)



Vet själv hur mycket jobb de e, men va sååå glad efter :)

Angående de med å höra av sej om man kommer eller inte, jo de e verkligen irriterande :(

Vi hade lika dant.

Räknade ej in dem, men mycket riktig stod dem i dörren, sååå snacka om man blir förbannad.

Mina hormoner koka.



Man blir såååå irriterad, så vet hur du känner.

Såg att du blev lite ledsen när Mattias sa att han ej kunde komma. :(

Han har försökt, jag har tjatat.

Men han fick ej, så jag e med ledsen, för ville helst inte gå själv, Men ser fram emot hennes dag.



Sååå jag & Liam (busen) kommer :)Oss blir du inte av med :)



Du e en go vän & en bra mamma :)

2009-03-07 @ 21:32:04
Postat av: Fia

hehe:))

trodde de första ej kom fram :) hihi...

2009-03-07 @ 21:58:05
Postat av: Monia med Adéle

Hej Sofie. Kan du skicka din mail till mig på Familjeliv.se. JAg tänkte skicka bilden som jag tog på Tyra. Kramar Monia

2009-03-08 @ 00:25:57
URL: http://www.finest.se/moniaplosjo
Postat av: Angelica

haha vem sa att skaka rumpa skulle vara lätt?! kom du igenom hela videon eller gjorde du som jag.. dog efter halva uppvärmningen?! haha, men fina är vi till sommaren iaf =) kraaaam

2009-03-08 @ 14:35:59
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: sicka

Ahhh sicken liten prinsessa! :)

2009-03-08 @ 20:43:14
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack Fia:) Full planering till dopet fast jag har ändrat mig och ska göra pastasallad istället så det kommer gå bra:) Men hör av mig om det behövs hjälp, erbjudandet uppskattas:)



Nä inte var det lätt att få ihop armar och höfter, jag såg nog ut som en marionettdocka. Men jag kämpar på. Klarade inte hela var oxå helt slut efter en liten stund:)



Ja visst är hon fin på den bilden...sen att jag behövde ta ca 100 bilder innan det blev som jag ville räknas ju inte:)

2009-03-08 @ 22:29:51
Postat av: Fia

Klart jag ställer upp, bara säga till :)

Hon e verkligen en liten prinsessa :) Dopet kommer bli jättebra gumman :)

2009-03-09 @ 16:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0