babbel babbel

Så var snart denna veckan slut, hellloooo igen jag hinner inte med.
Idag skulle vi egentligen träffat Angelica och Anna men Angelica blev sjuk så vi passade på att ta en hemmadag.
Så just nu sitter Tyra i gåstolen och tar HÖGA toner...senaste påhittet är ju att det är så kul att skrikaAAAAaaaaaAAAAAaaaaaaAAA och det är riktigt vassa toner hon ger ifrån sig...såna där jag-avlider-om-jag-har-migrän-och-skulle-tvingas-lyssa-på-detta-toner...så hade man inte huvudvärk innan så får man det:D...men lillälsklingen är så nöjd med vad hon kommit på så man får bara le och klappa händerna:)
Själv har jag varit duktig och lagt ut en del annonser på Tradera så vi kan bli av med lite barnkläder och göra plats för nytt kuligt. DEet blev liksom bestämt att den helgen då vi ska till Göteborg och se U2 så på lördagen när vi kör hem så ska vi ta en sväng in om Ullared och då tänkte Sofie passa på att handla nytt till både mig och Tyra inför semestern. Får ju ta tillfället i akt och storshoppa när det är billigt eftersom det blir lite snålare i kassan nu då vi hårdsparar till huset. För det första så är det ju en del cash som ska upp när man betalar pantbrev och lagfart och sen behövs det ju en så massa grejor när man har hus. Det är ju inte så att det bara ramlar in trädgårdsmöbler, gräsklippare och andra grejs som behövs för att sköta ett hus. Sen har vi ju 2 toaletter som är i behov av renovering så ja här sparas det för fullt.  Men shit vilken härlig känsla att vi faktiskt är husägare. Fick mail idag om att nu är handpenninglånet betalt så nu finns det inte mycket återvändo.

Sen nu är det inte allt för långt kvar tills den stora B-dagen och där är ju hur mycket som helst som ska fixas till det. Så morgon hämtar mamma mig och Tyra så ska vi ut och fara och fixa en del som behövs. Ska kolla upp vad en brudbukett skulle kosta i en blomsterhandel i byhålan där jag växte upp. För bara man nämner ordet Brud innan någonting så woops så blev det attans dyrt. Typ om man ska ge bort en fin bukett till någon så kan man få dom för några hundra..men om man ska ha en Brudbukett då är det minst 1500:- Och japp jag vet att dom lägger ner jobb och ser till att de blommerna man vill ha är hemma och bla bla bla men jag har inga krav på speciella blommor utan att det ska gå i Rött, Vitt och gärna ha något svart också..kanske sidenband runt eller om man kan fixa in något i buketten. Ja fortsättning följer nog på den biten.
Nä nog tradat nu ska jag slänga ihop färsen till biffarna som ska grillas ikväll och göra någon kall dressing och knalla bort till Maxi och handla sallad. Shit va hungrig jag blev...
Hej hej på er gott folk så länge.


Kommentarer
Postat av: CiliaH

Har redan röjt rätt bra på PoP:s rea :) känns som 3/4 av garderoben kommer därifrån! Finns såååå många roliga nätbutiker med som har rea nu!



kram

2009-06-26 @ 22:02:12
URL: http://ciliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0