Långpromenad & ikeabesök

Idag har jag och Tyra varit på LÅNG promenad med Angelica och Amir. Solen "lyste" med sin frånvaro men det var riktigt skönt väder att promenera i. Verkar som om våren är här...weeiii gott med fint väder.
När vi kom hem från promenaden så kom svärföräldrarna på besök. Det är inte så ofta trots att vi bor så nära så Tyra kände inte igen dom. Farmor fick knappt kolla på henne och ännu mindre peta på henne för då gallskrek hon. Hmm kanske dom lärt sig nu och kommer på besök oftare för sitt barnbarns skull. Det blev ingen lång visit för vi skulle ut en sväng på ikea för att köpa grejor nu när Tyra börjat äta smakisar. Mamma tycker ju givetvis att Tyra behöver egna skålar att äta ur hehe, lite bestick slank även ner i vagnen till henne och en kudde som ger henne stöd i matstolen. Saxar kan man aldrig för mycket av och en äggdelare bara måste jag ju ha:) En mysfilt att ha i soffan behövde mamma och Tyra också. Så det som jag åkte ut för att handla följde inte med i vår påse hem. Tänkte köpa sån man fryser is i och ha barnmaten som jag tänkt göra själv. Men just detta året så säljer inte ikea såna!?!? Såna har man ju sett i alla år där, men inte nu inte. Också tänkte jag skaffa mig en sil så jag kunde få bort alla bitar ur puréerna men det glömde jag så det får bli jakt efter det imorgon på Maxi innan vi ska hem till Angelica. 
Eftersom man numera blir väckt kl.7 av att dom bilar golvet (eller vad det nu heter) inne hos grannen så känns det bäst att kasta sig i sängen och kolla lite tv innan det är dax för att stänga tittorna för natten. Så god natt gott folk.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo det va hemskt för mig.. =)

Jag vet inte om han trivs faktiskt.. Han är varken glad eller ledsen.. han ser mest fundersam ut och tittar på vad alla andra gör.



Kan vara för att det är så sent (19.40-20.10) han brukar ju somna innan 19...

2009-04-08 @ 10:07:19
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tackar för idag =) men usch så otäck sits det blev. Sötisen! Men vi hörs och ses snart!

2009-04-09 @ 00:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0