Heldag med mormor

Igår hade jag och Tyra en heldag med min mamma:)
Först var vi nere i stan och hämtade ett gåvopaket på Lindex...jag har tyckt det var så konstigt när jag hört andra få det men att inte jag fått det. Så igår när jag gick igenom min koaslåda (Daniels hatobjekt nr 1) i köket så hittade jag ett oöppnat kuvert från Libero och när jag kollade vad det var så opps där låg min lapp om just det Gåvopaketet:S
Där var helt okej grejor i (gratis är ALLTID roligt).
Sen ialla fall så åkte vi till bvc för att träffa farbror doktorn för att genomgå 6-månaders kontrollen. Allt är helt perfekt med min lilla fis och numera väger hon 9040g och är 73 cm lång....jag säger då bara den där postaren måste vara lång;)
Efter det hann vi med både att fixa pass till Tyra och åka ut till Väla och shoppa...det skulle endast vara mormodern i sällskapet som skulle handla men oj det blev lite till både mig och Tyra oxå:)
Jag fick ett par svarta finbyxor och ett glittrigt turkost linne som ska användas på fredag då jag och Daniel ska ha barnvakt och gå ut och äta för första gången sen liten föddes. Och Tyra fick ett riktigt litet sommarset.
Nä jag slänger nog in bild på nya kläderna för dom är så grymt fina tycker jag:)



Av shopping blir man hungrig så när vi kom hem åt vi sill och nypotatis och därefter skulle Daniel och Uffe kolla fotboll ...URk hur kul är det...så jag och mamma hamnade i köket och skulle sy kläder till Tyra. Jag fick tipset av Angelica att använda våra gamla kläder och sy om till henne ifall jag inte hade något tyg hemma. Att jag inte tänkt på det innan. Så jag snodde ett gammalt linne av mamma som hon inte använt sen jag vet inte när och en av Tyra urväxta bodys och gjorde en klänning till Tyra.
Kollar man inte noga på sömmarna så ser det helt okej tycker jag.. hon blev söt i det ialla fall:)


Nä nu ska jag gå och fixa till mig och köra ut till Vallåkra och sola och bada:)

Ha en bra dag önskar

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du är ju redigt duktig ju! Tygerna ligger här å väntar på dig =)

2009-06-24 @ 12:51:52
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: sicka

Urtjusigt :)

2009-06-24 @ 16:57:24
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Fia

så lilla Tyra e stora tjejen nu :)

Fräck klänning :) & snygga kläder till dej med.

Jasså, så då får ni ha en mysig kväll med god mat :)

Tyra kommer ha de bra hos mormor & Uffe :)



Nuut av solen :)

2009-06-24 @ 21:05:58
URL: http://fialiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0