Gooooott!!

Sitter här och njuter av en smoothie och gör nada.
Har legat och kollat på film med Tyra och som alltid när vi myser i soffan och hon ligger på mammas mage så somnar hon som en stock. Lite tur just idag att det är pissväder ute för då kan man vara inne och mysa utan att få dåligt samvete:)
Har egentligen massor massor att göra här hemma eftersom vi ska ha visning på lägenheten på onsdag men jag har ingen lust eller ork så då gör jag det inte just nu helt enkelt. Kanske skulle sätta igång U2 i sterion och se om man får  lite inspiriation då. U2 är liksom den senaste skivan som spelas varm här hemma...kan inte ha något att göra med att vi var på deras underbara konsert på Ullevi i lördags...JOOOO klart det har. Vilken kväll vi hade säger jag bara. Visst det var jobbigt att vara ifrån Tyra men konserten var fantastisk och det var verkligen en gemensam dröm för mig och Daniel som gick i uppfyllelse att få se dom live. Sen i söndags var vi på Ullared och shoppade. Mamma och jag slogs med alla andra medans Daniel, Tyra och Uffe satt på Harrys och njöt av solen. Plötsligt ringde Daniel och är helt uppstressad för Tyra hade blivit getingstucken mitt på tummen och skrek hysteriskt. Så jag bara ställde vagnen och sprang ut till mitt lilla hjärtegull. Hon fick panodil och vi sköljde i kallt vatten för dom hade redan varit duktiga och satt en blöt sockerbit på. Men såååå ledsen hon var. Personalen var super där så Tyra fick en supersöt teddybjörn med en Harryströja på sig:)
Men allt är bra igen och tummen är sin vanliga söta form igen och ser inte ut som en hammare gått lös på den.
 
Idag är det bara 19 dagar tills jag blir Fruga:) Men vikten vill inte neråt längre...någon som har något bra knep?
Jag har börjat med att springa/gå supersnabbt 2x 30 minuter om dagen plus någon runda med barnvagnen. Sen har vi lagt upp ett nyttigt matschema också försöker jag vara duktig och dricka mer vatten. Vad mer ska man göra liksom??
Nä en fettsugning skulle sitta fint:/

Oj det där med att försöka arbeta med min självkänsla fungerar nog inte så bra...Har faktiskt börjat läsa Självkänsla Nu! av Mia Törnblom. Alla andra verkar tycka att den är så bra och gör nytta men själv vet jag inte än. Visst förstår jag att det inte händer på en dag men man vill ju ändå få liksom en aha-känsla och shit varför har jag inte tänkt på det där....men än så länge har jag inte fått det....jag skriver hur det gått när jag läst klart boken.

Nä nu hörde jag mindre glada toner ifrån sovrummet...så bye bye så länge

Kommentarer
Postat av: Fia

usch stackars liten:(

Ja tyvärr kommer man till de stadiet, men man ska variera mycket, säger dem,

Gör man samma saker så blir de som kroppen vänjer sej:(

Men du e snygg gomman:)

Lycka till med visningen :)

2009-08-03 @ 17:10:44
URL: http://fialiam.blogg.se/
Postat av: Emma

Du Sofie... Du har redan gått ner skitmycket och du är skitsnygg som du är! Så om några få kilon inte vill försvinna så vad gör det?



Men det är väl ganska normalt att det stannar upp när man har gått ner ganska mycket för att sedan förlora kilon igen..? Nej, kör du på som du redan har gjort, det blir super! Kram

2009-08-03 @ 19:17:54
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-20 @ 04:11:11
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0